وبلاگ خباثت

وبلاگ خباثت

وبلاگ خباثت

وبلاگ خباثت

وبلاگ خباثت

آنفولانزا

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۱۰ ق.ظ

اپیدمیولوژی بیماری آنفولانزا
اهمیت انفلوانزا در سرعت انتشار همه گیریها، وسعت و تعداد مبتلایان و شدت عوارض آن به خصوص ذات الریه ویروسی و باکتریایی می باشد. در همه گیری های بزرگ شکل شدید یا کشنده بیماری بیشتر نزد سالمندان و افرادی که به دلیل عوارض مزمن قلبی، ریوی، کلیوی، بیماریهای متابولیک، کم خونی و یا نارسایی ایمنی ناتوان شده اند مشاهده می گردد.
پیشگیری از آنفولانزا:
استفاده از واکسنهای تریوالان ویروس شامل سوشهایB, A(H۱N۱), A(H۳N۲)v میتواند باعث ایجاد ایمنی فعال در مقابل ویروس گردد.
واکسن انفلوانزا
به دلیل تغییرات مداومی که از نظر آنتیژنی در ویروس پدید میآید هر ساله واکسنهای سه گانه ویروس انفلوانزا مطابق با سویههای جدید و شایع شده همان سال تهیه و تولید میشود نقش اصلی در این مورد به سازمان بهداشت جهانی سپرده شده است و سویههای جدید اعلام شده از طرف آن برای تهیه واکسن مصرفی در نظر گرفته میشود.
جالب است که بدانید واکسن انفلوانزا از ویروس زنده ضعیف شده که در تخم مرغ جنیندار (فاقد عوامل بیماریزا) تکثیر یافتهاست تهیه میگردد. واکسیناسیون از طریق تزریق به قسمت بالایی بازو انجام میگیرد. بزرگسالان تنها سالی یک بار به واکسیناسیون نیاز دارند که از زمان تزریق دو هفته طول میکشد تا شخص را در مقابل انفلوانزا حفاظت نماید. کودکان زیر ۱۲ سال که برای اولین بار واکسینه میشوند نیاز به دو بار تزریق، در فواصل ۴ تا ۶ هفته دارند.

 آنفولانزا

reference : http://www.bisms.ir/flu

  • جهان مرندی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی